Velkommen i dit nye hjem

Kontaktperson


Når du flytter ind i din lejlighed, får du tildelt en kontaktperson, som vil hjælpe dig med forskellige opgaver. Kontaktpersonen inviterer dig, sammen med centersygeplejersken, til en indflytningssamtale indenfor de første fire uger, hvor du kan vælge at have pårørende med. Under samtalen laver I aftaler, afstemmer forventninger og taler om, hvad der er vigtigt for dig som beboer.

Hvad skal du have med

Når du flytter ind vil du have brug for næsten de samme ting som i en almindelig husholdning. Personalet vejleder gerne omkring din indflytning. Du skal selv medbringe møbler, evt. seng. Ved behov for pleje i sengen, stilles en plejeseng til rådighed.

Ifølge lovgivningen udarbejdes der arbejdspladsvurderinger for at sikre et godt arbejdsmiljø og undgå unødige belastninger. Derfor skal lejligheden indrettes, så der er den plads omkring dig, der er nødvendig for at medarbejderne kan komme til. Ved indretning vil det derfor være en god idé, at de tages med på råd, inden møblerne og evt. tæpperne placeres.

En om rokering kan senere blive nødvendig, hvis dit behov for hjælp ændrer sig.

Telefon og TV

Der er stik til både telefon og TV i lejligheden. Du skal selv betale licens og melde flytning til telefonselskabet. Det er vigtigt at bestille flytningen i god tid.

Forsikring

Du skal selv sørge for at tegne indboforsikring, når du flytter ind.

Sidst opdateret: 14.01.2019